«Успіх освітньо-виховної роботи –
вірно спланований і керований навчальний процес»
В.О.Сухомлинський
Одне з актуальних питань реформування освіти, визначених у Державній національній програмі «Освіта» («Україна ХХІ століття»),- це оновлення змісту, форм і методів дошкільного виховання відповідно до вікових особливостей дітей дошкільного віку. Реалізувати ці завдання можна за умови якісно нових підходів до роботи з педагогічними кадрами. Адже педагогічні працівники мають стати основною рушійною силою відродження та створення якісно нової національної системи освіти,- так стверджується у цьому важливому документі.
Методична робота – це систематична, колективна та індивідуальна діяльність педагогічних працівників, спрямована на вдосконалення їхньої кваліфікації та професійної майстерності. Вона вимагає постійної уваги й копіткої, безперервної роботи педагогів, бо саме її результати можуть значно підвищити рівень освіти.
Центром методичної роботи в закладі дошкільної освіти є методичний кабінет.
Діяльність методичного кабінету організовує і скеровує вихователь-методист закладу дошкільної освіти.
Вихователь-методист. Хто це?
Вихователь-методист займається методичною роботою та організує весь освітній процес в дошкільному навчальному закладі. Якщо коротко, то методист аналізує, планує, організовує, координує, контролює діяльність педагогічного колективу. Разом із завідувачем він керує колективом дошкільного закладу, беручи участь у добиранні кадрів, у розробленні та впровадженні програм розвитку і педагогічних планів. Комплектує групи навчальними посібниками, іграми, іграшками, організовує співпрацю з іншими дошкільними закладами, школами, дитячими центрами, музеями та ін.
Вихователь-методист організовує та проводить грунтовну роботу у педагогічному колективі: відкриті заняття для вихователів, семінари, індивідуальні та колективні консультації. Крім того, він бере участь у роботі з батьками: готує стенди, папки, що присвячені сімейному вихованню та ін. Робоче місце вихователя-методиста, як відомо, методичний кабінет. Там кожен педагог може отримати практичну допомогу в організації роботи з дітьми, а батьки можуть проконсультуватися з приводу розвитку дитини, отримати відповіді на питання про педагогічний процес в дошкільному навчальному закладі...
Ще одне завдання методиста, мабуть, найважливіше, - розуміти і правильно оцінювати сили і можливості кожного педагога, знати, що важливо для нього в житті, до чого він прагне, щоб задовольнити потребу кожного педагога в повазі, визнанні та самореалізації.
Структура методичної роботи в дошкільному навчальному закладі
Пріоритетні завдання методичної роботи
Сприяти впровадженню в освітній процес новітніх технологій, щоб забезпечити умови для здобуття якісної освіти.
Працювати над проблемою формування, збереження, зміцнення здоровʼя дітей, удосконалення роботи з основ безпеки життєдіяльності.
Удосконалення діяльності груп з інклюзивним навчанням щодо формування життєвої компетентності дітей з особливими освітніми потребами.
Поглиблено працювати з проблеми формування моральних цінностей особистості засобами морально-етичного виховання та налагодження тісної взаємодії з батьками.
- Педагоги;
- Вихованці;
- Батьки.
Науково-методичне забезпечення якісної освіти:
- Колективні форми роботи:
- Засідання педради;
- Педагогічні читання;
- Виставки.
- Групові оформи роботи:
- Проблемні семінари;
- Семінари-практикуми;
- Колективні перегляди;
- Впровадження ППД.
- Індивідуальні форми роботи:
- Самоосвіта;
- Консультування;
- Атестація;
- Курси підвищення кваліфікації;
- ППД.
Способи досягнення високого рівня освіченості дошкільників:
- Зміцнення фізичного та психічного здоровʼя дітей завдяки створенню умов для лікування, оздоровлення, корекційної роботи з урахуванням індивідуальних особливостей дітей;
- Створення умов для забезпечення готовності старших дошкільників до навчання у школі;
- Ігри як форма пізнання світу;
- Забезпечення всебічного розвитку дітей відповідно до їхніх задатків і здібностей.
Індивідуальні: вступне тестування, консультації, відвідування ДНЗ.
Наочно-письмові: батьківські куточки, стенди, анкетування.
Групові: семінари-практикуми, консультації, бесіди, збори, тематичні виставки.
Колективні: конференції, тематичні зустрічі, спільні свята, дні відкритих дверей.