Дошкільний навчальний заклад (ясла - садок) комбінованого типу № 1 «Дюймовочка» Черкаської міської ради.

 

«Успіх освітньо-виховної роботи –

вірно спланований і керований навчальний процес»
В.О.Сухомлинський

Одне з актуальних питань реформування освіти, визначених у Державній національній програмі «Освіта» («Україна ХХІ століття»),- це оновлення змісту, форм і методів дошкільного виховання відповідно до вікових особливостей дітей дошкільного віку. Реалізувати ці завдання можна за умови якісно нових підходів до роботи з педагогічними кадрами. Адже педагогічні працівники мають стати основною рушійною силою відродження та створення якісно нової національної системи освіти,- так стверджується у цьому важливому документі.

Методична робота – це систематична, колективна та індивідуальна діяльність педагогічних працівників, спрямована на вдосконалення їхньої кваліфікації та професійної майстерності. Вона вимагає постійної уваги й копіткої, безперервної роботи педагогів, бо саме її результати можуть значно підвищити рівень освіти.

Центром методичної роботи в закладі дошкільної освіти є методичний кабінет.

Діяльність методичного кабінету організовує і скеровує вихователь-методист закладу дошкільної освіти.

Вихователь-методист. Хто це?

Вихователь-методист займається методичною роботою та організує весь освітній процес в дошкільному навчальному закладі. Якщо коротко, то методист аналізує, планує, організовує, координує, контролює діяльність педагогічного колективу. Разом із завідувачем він керує колективом дошкільного закладу, беручи участь у добиранні кадрів, у розробленні та впровадженні програм розвитку і педагогічних планів. Комплектує групи навчальними посібниками, іграми, іграшками, організовує співпрацю з іншими дошкільними закладами, школами, дитячими центрами, музеями та ін.

Вихователь-методист організовує та проводить грунтовну роботу у педагогічному колективі: відкриті заняття для вихователів, семінари, індивідуальні та колективні консультації. Крім того, він бере участь у роботі з батьками: готує стенди, папки, що присвячені сімейному вихованню та ін. Робоче місце вихователя-методиста, як відомо, методичний кабінет. Там кожен педагог може отримати практичну допомогу в організації роботи з дітьми, а батьки можуть проконсультуватися з приводу розвитку дитини, отримати відповіді на питання про педагогічний процес в дошкільному навчальному закладі...

Ще одне завдання методиста, мабуть, найважливіше, - розуміти і правильно оцінювати сили і можливості кожного педагога, знати, що важливо для нього в житті, до чого він прагне, щоб задовольнити потребу кожного педагога в повазі, визнанні та самореалізації.

Структура методичної роботи в дошкільному навчальному закладі

Пріоритетні завдання методичної роботи

Сприяти впровадженню в освітній процес новітніх технологій, щоб забезпечити умови для здобуття якісної освіти.

Працювати над проблемою формування, збереження, зміцнення здоровʼя дітей, удосконалення роботи з основ безпеки життєдіяльності.

Удосконалення діяльності груп з інклюзивним навчанням щодо формування життєвої компетентності дітей з особливими освітніми потребами.

Поглиблено працювати з проблеми формування моральних цінностей особистості засобами морально-етичного виховання та налагодження тісної взаємодії з батьками.

  • Педагоги;
  • Вихованці;
  • Батьки.

Науково-методичне забезпечення якісної освіти:

  • Колективні форми роботи:
    • Засідання педради;
    • Педагогічні читання;
    • Виставки.
  • Групові оформи роботи:
    • Проблемні семінари;
    • Семінари-практикуми;
    • Колективні перегляди;
    • Впровадження ППД.
  • Індивідуальні форми роботи:
    • Самоосвіта;
    • Консультування;
    • Атестація;
    • Курси підвищення кваліфікації;
    • ППД.

Способи досягнення високого рівня освіченості дошкільників:

  • Зміцнення фізичного та психічного здоровʼя дітей завдяки створенню умов для лікування, оздоровлення, корекційної роботи з урахуванням індивідуальних особливостей дітей;
  • Створення умов для забезпечення готовності старших дошкільників до навчання у школі;
  • Ігри як форма пізнання світу;
  • Забезпечення всебічного розвитку дітей відповідно до їхніх задатків і здібностей.

Індивідуальні: вступне тестування, консультації, відвідування ДНЗ.

Наочно-письмові: батьківські куточки, стенди, анкетування.

Групові: семінари-практикуми, консультації, бесіди, збори, тематичні виставки.

Колективні: конференції, тематичні зустрічі, спільні свята, дні відкритих дверей.